AI-контент в просуванні сайтів, то T9 зі стероїдами на максімалках

Гуща Тарас - SEO-cпеціаліст з досвідом
Тарас Гуща
Специалист по SEO, SMM, PPC и CPA. Опыт более 20 лет.
Спикер на десятках ИТ-конференциях.
Организатор конференций Guruconf, Dvoma, Easyconf
Написано: 7.08.23
Обновлено: 1.01.24
Просмотров: 10
Комментариев: 0

AI-контент в просуванні сайтів почав в 2023 році відігравати дуже важливу роль. Штучний інтелект (AI) допомагає створювати високоякісний контент швидше і ефективніше, дозволяючи веб-сайтам оптимізувати свою присутність в мережі і досягати вищих рейтингів в пошукових системах. Такий контент значно оптимізує витрати на написання текстів, але наскільки це добре чи погано? Які можуть бути наслідки? Давайте разом розбиратися в цьому питанні.

Реалії AI-контенту сьогодні в просуванні сайтів

AI допомагає автоматизувати процес створення контенту, зменшуючи навантаження на контент-менеджерів та копірайтерів. Деякі SEO-спеціалісти кажуть, що AI повністю або частково замінив рерайтинг. Але чи так це насправді? Зникне потреба в рерайтерах? AI може використовуватися для створення чернеток, генерації ідей для контенту, а також для перевірки граматики і орфографії. Це дозволяє командам створювати більше контенту в короткі терміни.

Принцип генерації AI-текстів нагадує технологію T9. Після формування промту система намагається вгадати яке слово або словосполучення можуть йти один за одним. Але на відміну готових слів у системі T9 з бази даних в AI-генерації можуть бути варіації в залежності від послідовності промтів - це сильно вирізняє будь-які AI. Принцип перекладу в AI теж працює приблизно так само.


"T9 — предиктивна система набору текстів для мобільних телефонів. Назва T9 виникла від англ. Text on 9 keys, тобто набір тексту на 9 кнопках. T9 розроблена компанією «Tegic Communications», та використовується в мобільних телефонах більшості великих виробників. Тепер Т9 є найпопулярнішою системою предиктивного набору тексту [1]."


Виходить, що AI-контент - це як T9 на анаболічних стероїдах і максімалках. Можна генерувати досить багато і без зупину. Використання такого контенту призводить до збільшення сторінок на різноманітних вебсайтах без певного контролю якості. А якщо контент генерується в тематиці "Your Money Your Life" (YMYL)?

В принципі,  вже є кейси, де в топ стають сайти повністю сгенеровані на AI, вони збирають трафік навіть пошуковий, але чомусь через певний час гарне їх ранжування зупиняється. Хоч сайти і перебувають в індексі, але трафіку вони не приносять. Це стосується сайтів на нових доменах та на дропах. Можливо є певні нюанси з AI-контентом. Пройшло занадто мало часу, менше року, коли почали з'ялятися сайти повністью на AI-контенті масово.  Також минув лише 1 повноцінний Google Core Update в березні 2023 року, можливо інші Core Update або Review Update покажуть більше інфорамації задля аналізу.


"Анаболічні стероїди - це речовини, які імітують дію чоловічого статевого гормону - тестостерону, а також  сприяють побудові м'язової тканини [2]."


Нажаль, багато спеціалістів зловживає можливостями генерації, а контент, що розміщується на вебсайтах повністю машинний без перевірок і урахування E-E-A-T та YMYL. Такий контент на нашу думку не надає доданої цінності сайтам, інколи такий контент навіть не вичитується редакторами. Зловживання можливостями генерації в майбутньому може призвести до неочікуваних наслідків. Так, вже влітку 2023 року Google заявив, що буде боротися з відгуками, що створені на основі AI. Чи буде в майбутньому така боротьба з іншим AI-контентом? Поки що питання відкрите.

Персоналізація контенту

AI дозволяє компаніям персоналізувати контент для кожного користувача або групи користувачів. Використовуючи дані, зібрані про відвідувачів сайту, AI може визначити, який контент буде найбільш релевантним для кожного користувача, забезпечуючи кращий досвід користувача і збільшуючи шанси на конверсію. Так AI може надавати контент таргетовано спеціально на якійсь мові або для певного віку. Але одна справа персоналізація, а інша справа масована генерація контенту для просування сайтів та індексація зайвої кількості сторінок.

Покращення SEO - унікалізація, індексація

Штучний інтелект може використовуватися для автоматичного створення мета-тегів, описів і заголовків, що може покращити відображення сайту в пошукових результатах. Але унікальність такого під питанням, як і генерація статей. Ми помітили, що контент створюється одноманітний, а інколи за домомогою ChatGPT та інших неможливо створити достаньо унікальний контент - відповідь релевантна, але не унікальна. Індексація неунікального контенту важка та невдячна задача в SEO. Навіть не допомагають сервіси промтів та власні ідеї. Ця проблема виникає особливо часто у вузьких тематиках або коли треба створити досить багато контенту по одній і тій самій темі.

Через те, що є питання з унікальністю і індексацією у майбутньому до сайтів з таким контентом можуть бути питання. Як наслідок, сайт може отримати санкції певні. Дуже часто відповідь одна й та сама або дуже схожа на попередню. Зміна промтів, їй поточнення та вдосконалення не допомогають. В таких випадках одноманітний контент може бути розміщеним на декількох сайтах. Люди сподіваються, що вони щось сгенерували і воне унікальне та актуальне, а насправді це не так. Таких випадків вже багато, і тут виникають проблеми з унікалізацією, індексацію, різноманітними пенальті тощо.

Не дивлячись на різноманітні ризики AI-контент досить жваво використовується SEO-спеціалістами. Насамперед для автоматичної генерації текстів на посадокові сторінки за НЧ-запитами, але не лише для цього. Давайте розберемося для чого і як використовують найбільше AI-контент в просуванні сайтів.

  1. Генерація посадкових сторінок - це банальна заміна копірайтерів, здешевшання роботи з текстами та контентом. Що тут можна сказати? Генерація відбується одноманітна, тобто структура текстів подбіна, є патерни, що потім можуть бути виявлені пошуковими системами, а наразі виявляться детекторами у досить великих відсотках вірно. Майже всі тексти потребують доробки: як мінімум дописування ключових слів, а як максимум переробка структури, компіляція декількох промтів, вичитування, редагування, виправлення помилок тощо.
  2. Генерація тайтлів та мета - тут AI краще робить свою роботу, але треба зауважити, що <title>, то найважливіший тег внутрішньої оптимізації, саме він відображається у сніпеті, таке OnPage SEO буде безпосередньо впливати на CTR та релевантність документу певним ключам. Чи хочете ви таке довірити AI? Можливо для НЧ або технічних сторінок - так, але для ВЧ та СЧ точно доречніше буде передивлятися і виправляти, тому можливо краще буде застосовувати маски для генерації, а не AI.
  3. Статті під лінкбілдинг - наразі найбільш вдалий варіант використання AI-контенту. Можно згенерувати досить велку кількість статей с ключами, під певні анкори тощо. Всі знають, що наразі лінки зі статей досить непогано працюють. І які до сьогодні найбільш вживаними методами були копірайтінг, рерайтинг, спіни та компілята, то AI-статті їх під корінь викосили. Відомо, що свого часу спіни використовували під реєстрацію в каталогах, профілях, web 2.0, GSA під усілякі прогони, але потім з такими лінками Google почав боротися. Чи постане перед пошукатором у майбутньому питання щодо генерованих статей з лінками? Наразі спрогнозувати важко.

Прогнози, перспективи та тренди контенту

AI зможе ще більш якісно генерувати контент, але чи буде цей контент добре індексувати пошукова система Google? Здається, що AI-контент не панацея. Його як мінімум треба унікалізувати, перевірити на помилки змісту тощо. Також проблемою при просуванні в нішах YMYL будуть параметри E-E-A-T. Хто має підписатися під згенерованим контентом? Чия це має бути відповідальність? Чи має тут відповідати автор, сайт, генератор контенту, його власники, Гугл, що надавав лінк у видачі на цю сторінку? 

Зростання ролі E-E-A-T та лінків у просуванні сайтів

Якщо SEO-AI-контент буде створюватися набагато легше, то це не означає, що просуватися стане дешевше або легше. Просто фактор релевантного контенту с ключами стане відігравати меншу роль, а на перший план вийдуть E-E-A-T та лінкбілдинг.

Припустимо, що досить багато контенту нагенерували за допомогою AI, а що далі? Які з цих сторінок індексувати взагалі, а які ще й ранжувати? Певно, що те, що просто знеровати і не має ніякого авторитету не має місця в середній перспективі і в топі. Тобто потрібен якийсь авторитет сайту, сторінка, а якщо вже так, то і авторство статті. Як цього можна досягти? Почнімо з простого - авторство.

Як позначати авторство? Найпростіший варіант це просто прописати автора внизу статті. Він може бути вигаданим, але краще, щоб він був реальним, щоб на його соцпрофілі були там лінкі, а також це автор зустрічався не лише у вашій статті. У автора мають бути інші публікації, соцмережі активні, обличчя, експертиза в певній ніші, в ідеалі виступи на конференціях та записи в YouTube. Є гіпотеза, що Google розмічає авторів по трасту та авторитетності вже, але доказів певно тому ще нема. Підсумовуючі про авторство:

  • Авторство має бути зазначене;
  • Треба підписувати хто цей автор;
  • Зазначати досвід та досягнення автор;
  • Робити посилання на соцмережі автора;
  • Соцмережи мають посилатися на статті автора також;
  • Автор має легко шукатися асесорами в пошуці;
  • Активні соціальні мережі автора;
  • Наявність публікацій на інших сайтах;
  • Реальни фото та відео автора.
     

Чи потрібно більше буде лінків в епоху AI? Скоріш за все роль лінків зросте. Якщо створити AI-контент та його відредагувати буде досить легко, а з авторитетними авторами можна буде домовитися або самостійно зробити/стати, то просто так лінки не отримати на аби-який контент. Лінкібілдінг просто отримає якесь нове переродження. Але які саме лінки будуть працювати? Чи це можуть бути знову ж таки статті сгенеровані на AI чи це має бути щось інше? Також треба зауважити, що деякі методи лінкбілдигу перестали працювати через свою масовість та неавторизованість. Так після масового застосування перестали майже працювати або навіть призводять до санкцій такі методи лінкбілдингу:

  • Автоматичний обмін посиланнями - один з найперших методів лінкбілдингу, який потрапив під санкції від пошукових систем;
  • Масові прогони по інтернет-каталогах - масовіть та однаковість патернів прибили цей вид лінкбілдінгу / спаму ;
  • Масові прогони софтом профілями форумів - відвертий спам у профілях форумів без модерації і видалення призвів до того, що наразі такі методи як мінімум не працюють, а в деяких випадках можуть призвести на неочікуваних наслідків та небажаних результатів;
  • Масований неавторизований гестпостінг;
  • Автоматичний постінг на форумах, який технічно перейменували в крауд-маркетинг і наразі просто роблять руками на прокачаних профілях, нарази багато SEO-спеціалістив ще замовляють "крауд-посилання", але індексація таких лінкі досить важка, ефект знівельовано, а актуальность наразі під сумнівом тощо.

До чого ми навели тут ці приклади? Це через те, що кількість сгенерованого AI-контенту з посиланнями зросте. Цей контент буде заважати нормально ранжувати сайти, а також Гугл потрібно буде виділяти ресурси на обхід та індексацію цього контенту, що не має додаткової цінності. Виявити AI-контент при можливостях Гугл досить легко буде в певних випадках - вірогідність цього 99%, але що саме він потім з цим всім зробить - інше питання. Таким чином, все це може призвести до того, що AI-контент-лінки стануть сприйматися як спам. Що ж можна зробити заздалегідь? Багато чого.

Що робити в майбутньому в лінкбілдингу та SEO?

  • Нарощувати траст ваших сайтів - задля цього проведіть дослідження всього по E-E-A-T та алгоритмів YMYL. Працюйте над тим, щоб ваш сайт став брендом. Зі сприйняттям вашого сайту як бренду пошуковою системою можуть допомогтиЖ

    • Брендові вітальні запити з високим CTR в SERP
    • Навігаційні запити вашого офісу, телефону, сайту, бренду тощо
    • Прокачаний GMB з добрими відгуками
    • Позитивні відгуки в інтернеті про вашу компанію
    • Лінки з зображень: банери, лого в партнерах тощо
    • Цитування вашого бренду та сайту
    • Наявність зареєстрованої торгівельної марки

"Торгівельна марка - це унікальний знак, символ, логотип, слово, фраза або комбінація цих елементів, які використовуються компанією для ідентифікації та відрізнення своїх товарів або послуг від товарів або послуг інших виробників [3]."


  • Піднімати авторитетність та експетизу авторів - вище ми вже зазначали в статті, що треба робити стосовно авторів, але ще додамо такі аспекти:

    • Інтерв'ю та статті автора
    • Доповіді на Ютубі, ФБ тощо
    • Розповсюдження презентацій
    • Написання мануалів та книжок
    • Прокачані профілі в соцмережах
  • Робити профіль лінків максимально органічним та різноманітним. Подумайте які лінки можуть бути актуальними в майбутньому, якщо це не будуть статті? Невеличкий перелік надаємо для того, щоб ви змогли подумати над тим який лінкпрофіль будувати своєму сайтові.

    • Соціальні профілі бренду / сайту / персон
    • Навігаційни сервіси
    • Класіфайди / сайти жовтих сторінок
    • Рейтинги та сайти відгуків
    • Коментарі спеціалістів компанії [4, 5]
    • Сайти пошуку роботи
    • Новинні лінки (цитування першоджерела)
    • Скорочувачі посилань
    • Партнери / клієнти / контрагенти / дилери тощо
    • Спонсори / інфопартнери івентів
    • Прес-релізи та корисні статті [6]
    • Сколаршип
    • Дошки оголошень

Заключна думка

AI-контент стає все більш важливим інструментом в просуванні сайтів. Він дозволяє компаніям створювати високоякісний, персоналізований контент, який відповідає потребам користувачів і покращує рейтинги в пошукових системах. Як результат, використання AI-контенту стане ще більш поширеним у майбутньому, але його матимуть перевіряти спеціалісти та редактори, особоливо в YMYL-нішах. Значення E-E-A-T та посилань ще більше зростатиме.

Джерела:

  1. Опис технології T9 uk.wikipedia.org/wiki/T9, що розроблена компанією «Tegic Communications», та застосовується у більшості смартфонів великих виробників. 
  2. Визначення поняття та опис речовини з сайтів steroidon.comsteroidshopua.com.
  3. Опис та поняття t-marka.com.ua для розуміння, що таке торгівельна марка.
  4. Приклад професійних коментарів hostpro.ua/blog/ua/site-transfer-to-ukrainian-domain.
  5. Приклади коментарів професіоналів info.nic.ua/uk/blog-uk/kyivnotkiev-uk/.
  6. Приклад лінка з прес-релізу uahosting.com.ua/stat29-choosedomain.php.
Середнє: 5 (9 голоси)