Вибір хостингу для успішного просування сайту

Гуща Тарас - SEO-cпеціаліст з досвідом
Тарас Гуща
Специалист по SEO, SMM, PPC и CPA. Опыт более 20 лет.
Спикер на десятках ИТ-конференциях.
Организатор конференций Guruconf, Dvoma, Easyconf
Написано: 16.08.23
Обновлено: 17.08.23
Просмотров: 3
Комментариев: 0

Кожен поважний SEO-фахівець знає, як важливо обрати компанію, в якої буде хоститися клієнський сайт. Адже хостинг може як допомогти виринути на топові позиції у видачі, так і потопити всю стратегію успішного просування сайту. У цій статті разом з експертами HostPro.ua зʼясовуємо, як хостинг впливає на SEO та як обрати для проєкту якісного провайдера.

Параметри хостингу, які впливають на ваше SEO

Диски та серверна архітектура

Потужне залізо, а саме NVMe-накопичувачі у поєднанні із серверами відомих брендів, зокрема Intel Xeon чи AMD EPYC забезпечують, за результатами тестувань з робочими навантаженнями, у 12 та 7 разів кращі показники швидкості читання та запису файлів. Відповідно сайти на такому залізі завантажуватимуться швидше.

Оскільки Google заміряє час завантаження сторінок, повільні сайти можуть бути падати у видачі. Крім того, час завантаження сайту напряму впливає на показник відмов та коефіцієнт конверсій. Зокрема, за нещодавніми підрахунками, сторінки, що завантажуються за 1 сек мають 39% коефіцієнт конверсій, тоді як ті, що завантажуються 6 сек мають удвічі менший показник – 18%.

Таблиця Goal Conversion Rate

Джерело: Дослідження відповідності коефіцієнту конверсій до часу завантаження сторінки | Portent, 2022

Вебсервер

Вагоме значення у швидкості завантаження також відіграє вебсервер та ПЗ на вашому хостингу. Наразі найкращим вибором серед представлених на ринку пропозицій буде вебсервер LiteSpeed або звʼязка Apache + Nginx.

LiteSpeed створений для сайтів з високим трафіком та великою кількістю медіа-контенту, тоді як Nginx більше підійде тим, хто прагне свободи кастомних налаштувань сервера.

З LiteSpeed можна додатково підключити плагін LiteSpeed Cache, який буде кешувати вміст на рівні сервера, а не браузера, що дозволить ще більше прискорити сайт.

Продуктивність WordPress на сервері з плагінами

Аптайм

Uptime, або відсоток безперебійної роботи безпосередньо залежить від кількості розміщених сайтів на сервері, надійності обладнання, системи моніторингу, непередбачуваних ситуацій та людського фактору, адже підтримку серверів у дата-центрі все одно здійснюють люди.

Ідеальний показник – 99,9%. Якщо ви бачите на сайті хостера захід типу “100% аптайм” – будьте певні, це звичайні маркетингові маніпуляції. На жаль, “не в вакуумі” такого показника ніколи не буде, адже ніхто не скасовував збої в системі, електропостачанні, DDoS-атаки та планові технічні роботи для покращення продуктивності архітектури. Інша річ – щоб у таких ситуаціях команда хостера оперативно реагувала і простої не були задовгими.

Якщо ваші сторінки будуть недоступними хоча б 10 хв на день, то вже можна спокійно сідати й чекати їх відсутності в індексі, і відповідно просідання у видачі.

Локація дата-центру

Що далі фізичний сервер розміщений від вашої цільової аудиторії, то довшим буде шлях передачі даних, більшим час відгуку сервера, і як результат – сайт у користувачів завантажуватиметься довше. Ви можете це помітити, коли відкриваєте закордонні сайти з України.

З цього народилося загальноприйняте правило – обирати локацію дата-центру відповідно до регіону ЦА. Так SEO-стратегії для обраного вами регіону відпрацюють добре і ви не зіллєте бюджет.

Якщо ви плануєте просування сайту не в Україні, необовʼязково обирати закордонного хостера. Українські компанії теж пропонують вибір розташування серверів (Україна, Польща, Нідерланди, США). При цьому безкоштовна техпідтримка буде входити у вартість тарифу, на відміну від більшості іноземних хостерів.

Вибір розташування серверів

Наявність SSL-сертифікату

Якщо хостингова компанія допомагає з підключенням SSL до сайту – це однозначний плюс. Значить, вона дбає про безпеку розміщених сайтів та їхню репутацію в пошуковику.

SSL-сертифікати дозволяють сайтам працювати через безпечний протокол шифрування HTTPS. А в Гуглі часто якщо не кажуть прямо, то хоча б натякають, що коли є 2 сайти з однаковими SEO-показниками, але при цьому на одному SSL підключено, а на другому ні, алгоритм віддасть перевагу захищеному сайту, що працює через HTTPS.

До того ж, якщо на сайті немає SSL, як Пилип з конопель вискочить повідомлення про те, що зʼєднання незахищене. За статистикою, 83% відвідувачів залишають такі ресурси і йдуть на сайти конкурентів. Занедбаний UX = зниження середнього часу перебування на сайті та відсутність конверсій.

Для чого потрібен SSL сертифікат


Тому якісний хостер або запропонує придбати й налаштувати комерційний SSL, якщо нас сайті здійснюються транзакції, або підключить безкоштовний SSL, якщо це сайт-візитка, блог чи інформаційний портал.

 

Коротко кажучи, майже всі переваги HTTPS пов'язані з SEO:

  • Відповідність сигналу ранжування Core Web Vitals
  • Краща безпека та конфіденційність даних
  • Можливість використання сучасних протоколів, які підвищують швидкість роботи сайту

Безпекові функції

Від деяких прогалин в безпеці сайту захистися неможливо, як би не хотілося. Візьмемо до прикладу DDoS-атаки, які виводять з ладу весь сервер з усіма розміщеними на ньому сайтами. Якщо є DDoS, значить є й простої, або даунтайми. Пошукові системи бачать, що людина зайшла на сайт, але перехід так і завершився, тому поведінкові фактори такого сайту будуть гіршими і позиції просядуть.

Саме тому так важливо обрати хостинг, у якого вже буде розроблений алгоритм відбиття DDoS-атак. Як це відбувається в HostPro, наприклад. Коли адміни помічають атаку на цільовий хост, IP одразу ставиться на фільтр через власноруч розроблені скрипти. І атака швидко усувається.

З власного досвіду зазначимо ще ось що: дехто для додаткового захисту від DDoS ставить на сайт свої модулі, але вони, як правило, дуже негативно впливають на швидкість завантаження сторінок. Ба більше, деякі системи захисту можуть заблокувати ботів Lighthouse, і тоді ПС (пошукові системи) взагалі не будуть здатні проаналізувати швидкість сайту.

Для кращої безпеки сайту радимо підключити послугу CloudFlare, вона включає фаєрвол, захист від DDoS, і при цьому не вантажить сайт, а навпаки прокращує його продуктивність за рахунок оптимізації метаданих та мінімазації CSS, JS-файлів і HTML-коду.

Резервне копіювання даних

Резервні копії, або бекапи даних потрібні для того, щоб швидко відкотитися до попередньої версії сайту у випадку атаки, помилки адміністатора чи розробника. Робити бекапи слід, як мінімум, раз на добу, а в ідеалі – перед кожним важливим оновленням.

Річ у тім, що внаслідок збою сайт може якийсь час працювати некоректно, цілі розділи можуть зникнути, і якщо бекапів не буде, то на відновлення сайту може піти дуже і дуже багато часу, а це прямий ризик падіння позицій.

Не всі хостери надають послугу автоматичного резервного копіювання сайтів на хостингу, але якщо такого вдасться знайти, то це супер.

Технічна підтримка

Це не зовсім очевидна характеристика, однак опосередковано вона впливає на SEO. Річ у тім, що з сайтом може статися щось лихе будь-коли. Особливо небезпечно для просування сайту, коли це Щось призводить до його непрацездатності та довготривалих даунтаймів.

У таких випадках все залежить від того, наскільки кваліфіковано та оперативно техпідтримка хостера поверне сайт до життя. Якщо підтримка відпрацює швидко й якісно, негативні наслідки мінімізуються. Особливе значення тут відіграє графік роботи та наявність пріоритетності.

Бувають хостери, які працюють за принципом пріоритету – спершу приймають тікети від клієнтів на преміум-тарифах і лише потім беруться за ті, які надішли зі звичайних акаунтів. Тож іноді доводиться чекати годинами – а такі тривалі даунтайми ПС навряд пробачать сайту.

Якщо робот натрапить на сайт, коли він буде недоступний, індексація не відбудеться й наступне відвідування буде відтерміноване. Якщо це ставатиметься раз за разом, сайт просяде у видачі.

З цього робимо висновок – підтримка має бути в доступі 24/7 і швидко зреагувати незалежно від вашого тарифу.

Вибір хостингу для успішного SEO

Якщо оптимізували все що тільки можна, помилки в коді виправили, а бажаних показників у PageSpeed Insights нема, значить треба обирати іншого хостинг-провайдера.

Кілька порад, як обрати хостинг, який допоможе вам підвищити рейтинг в Google, а з ним і трафік та конверсії.

  1. Обирайте імениту компанію. Звісно, ноунейми теж мають з чогось починати, але якщо продукт дороговартісний, ризикувати не варто. Добре погугліть про компанію, якій збираєтесь довірити свій чи клієнтський сайт. Відгуки про хостера можна почитати в Google My Business, на форумах, в телеграм-спільнотах і рейтингах.
  2. Протестуйте тариф. Чудово, якщо хостер пропонує безкоштовний тріал з такою ж кількістю ресурсів, що і на звичайному тарифі. Як правило, це 5-7 днів. За цей період цілком реально перевірити, як швидко працює сайт, чи достатньо ресурсів і як техпідтримка допомогла з необхідними налаштуваннями.
  3. Зверніть увагу на технічні параметри. Щоб сторінки завантажувалися якомога швидше, обирайте хостинг на NVMe-дисках, зараз вони найшвидші та найбільш надійні на ринку. Щодо процесора, то що потужніше, то краще. Для віртуального хостингу буде непогано підібрати процесор з частотою 5 Ghz, для VPS – з архітектурою AMD Zen.
  4. Уточніть тип вебсервера – краще обирати Хостинг з LiteSpeed, адже завдяки ньому можна підключити прискорювач сайту LiteSpeed Cache – інструмент серверного кешування та оптимізації контенту.
  5. Не погоджуйтесь на менше ніж 99,9% аптайму. Що вищим буде відсоток безперервної роботи, то менша ймовірність того, що відвідувачі перейдуть на ваш сайт і побачать порожній екран. Це врешті-решт відправить їх назад до стрічки пошуку і змусить шукати інший сайт за вашим запитом. Оскільки Google знатиме, що ваш сайт не задовольняє потреби користувачів, рейтинг опиниться під загрозою.

    Перевірити uptime можна під час тестового періоду через сервіси Pingdom.com, Uptime Robot, SiteUptime та подібні.

  6. Віддавайте перевагу хостеру, який пропонує захист від DDoS та антивірус в тарифі. Звісно, це не означає, що від DDoS ви будете 100% захищені, просто якщо вже так станеться, то у хостера буде чіткий план дій, готові скрипти для фільтрації, зокрема. Відповідно довготривалі даунтайми можна буде оминути й убезпечити сайт від просідання у видачі.
  7. Зʼясуйте, чи хостер бекапить сайти. Для успішного SEO обирайте провайдера, який, як мінімум, щодоби робить резервне копіювання всіх сайтів на сервері. Це вбереже від довготривалого відновлення сайту і падіння позицій.
  8. Перевірте оперативність й кваліфікацію техпідтримки. В ідеалі вона має працювати цілодобово, безкоштовно і не за принципом пріоритетності тарифу. Наскільки сапорти технічно грамотні можна затестити у спілкуванні під час тестового періоду.

На завершення

І не випускаємо з памʼяті, що хостинг ніколи не замінить всього SEO – це лише один з помічних параметрів успішного просування сайту, який дозволить вам випередити сайти-конкуренти у видачі.

Середнє: 4.7 (12 голоси)